Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Pojetí výuky učitele-dobrovolníka ve školách v subsaharské Africe
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2015 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Cílem tohoto příspěvku je popsat, jak vypadá a jakým způsobem je utvářeno pojetí výuky učitele-dobrovolníka, jež se účastní vzdělávacích stáží ve školách v prostředí subsaharské Afriky a které faktory se na tomto procesu podílejí. Pojetí výuky výzkumník operacionalizuje jako: pojetí výukových cílů, pojetí učiva (obsahů), pojetí forem a metod vyučování, pojetí žáka a konečně pojetí samotného učitele. Prostřednictvím kvalitativní analýzy popisujeme, že proces konstruování pojetí výuky probíhá u učitelů-dobrovolníků v subsaharské Africe ve čtyřech fázích: negace, aglutinace, specifikace a integrace. Následně identifikujeme osobnostní a situační faktory, které se na procesu konstrukce pojetí výuky podílejí. |
| Související projekty: |