Informace o publikaci

K MODELOVÉ ANALÝZE VIZUÁLNÍCH MÉDIÍ PRO DĚJEPISNOU VÝUKU: KRESLENÉ PŘÍBĚHY O KARLU IV.

Autoři

ŠTĚPÁNEK Kamil

Rok publikování 2016
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 30/2016/2
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Dějiny
Klíčová slova Key words: history teaching; didactics of history; medial education; comics; Roman Emperor and Czech King Charles IV.;
Popis Významné jubileum římského císaře a českého krále Karla IV. se těší také pozornosti tvůrců komiksů. Tento popkulturní produkt nachází echo nejen v mimoškolním prostředí, ale prochází recepcí i v edukačním procesu. Konkrétní analýza v tomto textu přispívá k pojmenování rizikových prvků komiksu i jeho vzdělávacího potenciálu. Je žádoucí, aby edukační proces dospěl k závěru – komiks je především interpretace skutečnosti. „Supermanovský“ komiks (vybaven didaktickým aparátem) poté může posloužit nejen rozvoji žákovy mediální gramotnosti, ale také hlubšímu pochopení konkrétního historického tématu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info