Informace o publikaci
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka při výuce anglického jazyka na 2. stupni základní školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | International Journal on Language, Literature and Culture in Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&ved=0ahUKEwjspf3QsfnRAhUExxQKHWm4BfEQFghUMAc&url=http%3A%2F%2Ffiles.jolace.webnode.sk%2F200003022-0cc7f0dc00%2FLLCE_2016_special_edition1.pdf&usg=AFQjCNFn5wVM1fyRO4D137c3nXQ5XZqEYw&sig2=Zidi1 |
Klíčová slova | learner autonomy; learning opportunities; teacher beliefs; the process of pre-research; category system; observation; interview |
Popis | Předkládaný příspěvek představuje téma rozvíjení autonomie žáka při výuce anglického jazyka v 8. a 9. ročníku ZŠ, přičemž hlavní pozornost je věnována metodologii zamýšleného výzkumu a zhodnocení průběhu předvýzkumu společně s prvními výsledky výzkumu. Mezi hlavní cíle disertační práce zabývající se touto tématikou patří identifikace a analýza příležitostí k rozvíjení autonomie žáka, které poskytují učitelé, a vytvoření typologie výukových situací, které žákovu autonomii rozvíjejí. Dalším cílem je poznat, jaká mají vybraní učitelé přesvědčení ohledně žákovy autonomie a jakým způsobem se jejich přesvědčení projevuje ve výuce. K dosažení těchto cílů budou použity různé metody sběru a analýzy dat (pozorování, videostudie, rozhovor, kódování), které jsou v příspěvku blíže představeny společně s hlavními výzkumnými cíli, otázkami a pracovním postupem. Druhá část příspěvku se věnuje průběhu předvýzkumu a prezentuje první získané výsledky, přínos i možná úskalí budoucího výzkumu. |