Informace o publikaci

K podpoře zdravého sociálního vývoje nadaných žáků

Autoři

STŘELEC Stanislav

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova social health; intellectually gifted children; research findings; disturbed relationships; risky factors; institutional support
Popis Žáci (děti) s mimořádným rozumovým nadáním mají ve školním i rodinném prostředí zpravidla nadstandardně náročné postavení. Na jednu stranu se setkávají s obdivem, pochvalou a uznáním, na druhou stranu to mohou být reakce nepochopení, závisti a odmítání. V této souvislosti jsou také vystaveni většímu riziku narušení přirozených sociálních vazeb se svým okolím. Studie se zabývá deskripcí a analýzou vybraných (našich a zahraničních) výzkumných poznatků, které mohou přispět k eliminaci nežádoucích vlivů a tendencí narušujících zdravý sociální vývoj nadaných dětí v průběhu jejich základního školního vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info