Informace o publikaci

EEG-based BCI and video games: a progress report

Autoři

KEROUŠ Bojan ŠKOLA Filip LIAROKAPIS Fotis

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Virtual Reality
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta informatiky

Citace
www https://link.springer.com/article/10.1007/s10055-017-0328-x
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s10055-017-0328-x
Obor Informatika
Klíčová slova brain-computer interface; games; EEG
Popis This paper presents a systematic review of electroencephalography (EEG)-based brain–computer interfaces (BCIs) used in the video games, a vibrant field of research that touches upon all relevant questions concerning the future directions of BCI. The paper examines the progress of BCI research with regard to games and shows that gaming applications offer numerous advantages by orienting BCI to concerns and expectations of a gaming application. Different BCI paradigms are investigated, and future directions are discussed.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info