Informace o publikaci

Kam spěje české fyzikální vzdělávání?

Autoři

MUSILOVÁ Jana LACINA Aleš

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Československý časopis pro fyziku
Fakulta / Pracoviště MU

Přírodovědecká fakulta

Citace
Klíčová slova physics education; textbooks
Popis Příspěvek poukazuje na příčiny nepřehlédnutelného poklesu kvality českého fyzikálního vzdělávání, který se projevuje mj. i rostoucí neúspěšností v univerzitním bakalářském studiu fyziky hned v prvním semestru. Vedle právem kritizovaných Rámcových vzdělávacích programů RVP, podstatně redukujících rozsah výuky fyziky, označuje za jednu z nich úroveň současných gymnaziálních učebnic vydávaných již čtvrt století v prakticky nezměněné a v posledních reedicích spíše ještě ochuzené podobě. Na podrobnějším komentáři některých fyzikálně-didaktických nedostatků potom konkrétně dokládá, že takové učební texty sotva mohou podporovat učitele ve výkladu preferujícím fyzikální správnost a rozvíjejícím fyzikální myšlení jejich svěřenců. Studentům pak těžko mohou být vhodnou studijní pomůckou, natož je přivést k zájmu o porozumění fyzikálním jevům a fyziku samotnou.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info