Informace o publikaci

Development of Interdisciplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education

Autoři

TRNOVÁ Eva

Rok publikování 2019
Druh Článek ve sborníku
Konference Education and New Developments 2019, Vol. I.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova interdisciplinary instruction; inquiry based science education; teacher education
Popis Úkolem současného vzdělávacího systému je poskytnout všem studentům kompetence, které budou potřebovat k prosperitě v rámci ekonomické konkurence. Studenti však velmi často považují obsah učení pro jejich každodenní život za zbytečný. V kontextu přírodních věd se nejedná pouze o výběr učebního obsahu, ale také o způsob, jakým se vyučují přírodovědné předměty. Studenti obvykle nejsou schopni propojit znalosti z jednotlivých přírodovědných předmětů a řešit interdisciplinární problémy typické pro každodenní život. Může to být jeden z důležitých důvodů nedostatku zájmu studentů o studium přírodních věd. Učitelé však obvykle nemají mezipředmětové vzdělání a neznají vhodné vzdělávací metody podporující interdisciplinaritu. Badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání je jednou z vhodných vzdělávacích strategií pro mezipředmětovou výuku / učení. Příspěvek prezentuje výzkumné poznatky potvrzující účinnost předškolního vzdělávání učitelů v mezipředmětovém vzdělávání pomocí IBSE.