Informace o publikaci

Vliv turistické akce na propagaci účastnících se značek

Autoři

KURA Jakub

Rok publikování 2020
Druh Další prezentace na konferencích
Citace
Popis Příspěvek se zaměřuje na small-scale events v turismu a tyto jsou reprezentovány Barum Czech Rally Zlín, která se bude v roce 2020 konat po padesáté. Organizace takovéto akce vyžaduje velké finanční náklady a nejinak je tomu při účasti v rally, proto má velká část účastníků své sponzory, kteří pomáhají pokrýt náklady na účast a z toho důvodu si článek klade za cíl zjistit, nakolik si návštěvníci akce tyto sponzory zapamatuje a zda reklama ve sportu zvyšuje povědomí o firmách a značkách. Vzhledem k tomu, že se sledované motoristické akce účastní řada lokálních jezdců s lokálními sponzory a současně jezdci ze zbytku republiky, popř. zahraničí se svými sponzory, nabízí se otázka, zda v povědomí o značce hraje právě bydliště respondenta a sídlo značky nějakou roli. Pro zjištění odpovědí na danou otázku bylo v průběhu dvou ročníků automobilové soutěže provedeno dotazníkové šetření, které se zajímalo o to, jaké značky si návštěvníci spojí se soutěžícími, zda sponzorování motoristického sportu hraje roli pro rozhodování o nákupu výrobků a u těch respondentů, u nichž roli hraje, jaké typy produktů volí nejčastěji. Hlavními zjištěními výzkumu bylo, že návštěvníci akce si nejvíce vybavují sponzory spojené s posádkami bojujícími o nejvyšší příčky a velkou roli v identifikaci sponzorů hraje právě posádka a její popularita, protože často byly zmiňovány značky, které sponzorovaly jezdce, kteří už nejsou aktivní, avšak v myslích fanoušků zůstaly zapsány. Pokud jde o nákup produktů, většina motoristických fanoušků vyjádřila intenci k nakupování produktů značek angažujících se v motorsportu a nejčastěji byly zmiňovány produkty právě těch značek, které sponzorují populární jezdce.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info