Informace o publikaci

Spolupráce mezi základní školou a OSPOD z pohledu učitelů a sociálních pracovníků

Autoři

PÍŽOVÁ Kristýna PUNOVÁ Monika

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Logos Polytechnikos
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www
Klíčová slova pedagogue; primary school; OSPOD; social worker; cooperation; perception
Přiložené soubory
Popis Empirická stať se zaměřuje na spolupráci mezi OSPOD a základní školou a jejím cílem je odpovědět hlavní výzkumnou otázku „Jak pedagogové základních škol a pracovníci OSPOD vnímají vzájemnou spolupráci?“ Toto vnímání je nahlíženo skrze prototypy a stereotypy participantů. Výzkum byl realizován pomocí polostrukturovaných rozhovorů se 4 pedagogy ZŠ a 5 pracovníky OSPOD. Ukázalo se, že pedagogové tápou při naplňování výchovné role u dětí, které mají problémy v sociální oblasti, což se mj. projevuje v tom, že nenavazují spolupráci s OSPOD a neznají jeho roli při řešení obtížné situace dítěte. Pracovníci OSPOD vnímali spolupráci jako uspokojivou a zdůrazňovali stesk nad nízkou prestiží své profese oproti učitelům. Ukázalo se, že zástupci obou profesí by uvítali prohloubení spolupráce, což podporuje myšlenku etablování školní sociální práce do českého prostředí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info