Informace o publikaci
Connectivism in phenomenological-pragmatist tradition
Název česky | Konektivismus ve fenomenologicko-pragmatistické tradici |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | e-Pedagogium |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202002-0001_konektivismus-ve-fenomenologicko-pragmatisticke-tradici.php |
Doi | http://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.017 |
Klíčová slova | Phenomenology; technology in education; connectivism; pragmatism; MOOC |
Popis | Cílem teoretické studie je analyzovat teorii konektivismu se kterou přišel v roce 2004 George Siemens a která se stala klíčovým impulsem pro rozvoj online vzdělávání ve formě MOOC. Sám Siemens se ve svém článku odvolává na tradice konstruktivismu, teorii sítí či teorii chaosu. V této linii pokračují také další studie, které se tématu konektivismu věnují. Studie ale upozorňuje na skutečnost, že teorie má zřetelné fenomenologicko-pragmatistické kořeny, které umožňují ji nově a hlouběji interpretovat a snad i rozvíjet na základě hlubších základů, než jaké nabízí původní Siemensovo uchopení. |