Informace o publikaci

Reflexe výtvarného umění v publicistice Josefa Čapka ve třicátých letech 20. století.

Autoři

BROŽOVÁ Eliška

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zaměřuje na publicistiku Josefa Čapka z 30. let 20. století, především na jeho fejetony a eseje věnované modernímu výtvarnému umění. Studie analyzuje Čapkovy úvahy o umělecké tvorbě, které zahrnují jak obhajobu moderních směrů, tak kritiku konzervativního společenského pohledu na moderní umění. Zvláštní pozornost je věnována jeho koncepci propojení umění a každodenního života, otázkám umělecké svobody a úvahám o společenské roli výtvarné kultury. Publicistické texty zde slouží jako klíčový pramen pro zkoumání Čapkova estetického myšlení i jeho vlivu na dobové umělecké diskurzy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info