Informace o publikaci

Vliv znalosti češtiny na školní ne/úspěšnost

Autoři

ŠVANDOVÁ Tereza

Rok publikování 2025
Druh Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Článek se zabývá vzděláváním žáků s odlišným mateřským jazykem, pro které je čeština jazykem druhým. Vysvětluje rozdíl mezi češtinou jako cizím a druhým jazykem a poukazuje na význam jazykové podpory pro jejich úspěšnou inkluzi do českého vzdělávacího systému. Na základě statistik MŠMT a ČŠI upozorňuje na rostoucí počty cizojazyčných žáků a nutnost systematické jazykové diagnostiky. Představuje legislativní možnosti výuky češtiny jako druhého jazyka a navrhuje stanovení závazných jazykových úrovní pro konec povinné školní docházky. Zdůrazňuje také potřebu odborné podpory pedagogů a rovného přístupu ke vzdělávání všech žáků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info