Informace o publikaci

Vliv komiksu na paměť, porozumění a motivaci žáků s dyslexií v komparaci s textovou pomůckou v hodinách dějepisu

Autoři

BEDNÁŘ Michal

Rok publikování 2024
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Dosavadní výzkum se zabýval dopady komiksů na žáky zejména v oblasti motivace, paměti, porozumění a kritického myšlení. Ve výuce dějepisu však stále chybí studie, které by systematicky zkoumaly účinky komiksů v tomto specifickém předmětu, přestože mohou přispět ke zvýšení zájmu žáků a usnadnění porozumění složitým historickým konceptům. Téma je obzvláště relevantní v kontextu inkluzivního vzdělávání, protože tradiční textové materiály bývají pro žáky s dyslexií méně efektivní. Cílem disertační práce je proto analyzovat, zda a jak mohou vzdělávací komiksy zlepšit paměť, porozumění a motivaci žáků s dyslexií v hodinách dějepisu, a porovnat jejich účinnost s textovými pomůckami. Výsledky mohou přispět k hlubšímu pochopení role komiksu ve vzdělávacím procesu i jeho potenciálu jako inkluzivního didaktického nástroje.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info