Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Vliv komiksu na paměť, porozumění a motivaci žáků s dyslexií v komparaci s textovou pomůckou v hodinách dějepisu
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2024 |
| Druh | Konferenční abstrakty |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Dosavadní výzkum se zabýval dopady komiksů na žáky zejména v oblasti motivace, paměti, porozumění a kritického myšlení. Ve výuce dějepisu však stále chybí studie, které by systematicky zkoumaly účinky komiksů v tomto specifickém předmětu, přestože mohou přispět ke zvýšení zájmu žáků a usnadnění porozumění složitým historickým konceptům. Téma je obzvláště relevantní v kontextu inkluzivního vzdělávání, protože tradiční textové materiály bývají pro žáky s dyslexií méně efektivní. Cílem disertační práce je proto analyzovat, zda a jak mohou vzdělávací komiksy zlepšit paměť, porozumění a motivaci žáků s dyslexií v hodinách dějepisu, a porovnat jejich účinnost s textovými pomůckami. Výsledky mohou přispět k hlubšímu pochopení role komiksu ve vzdělávacím procesu i jeho potenciálu jako inkluzivního didaktického nástroje. |
| Související projekty: |