Informace o publikaci

Role učitele ve škole Montessori

Autoři

KORCOVÁ Kateřina

Rok publikování 2007
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U12
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Philosophy of the Montessori school; teachers role; teachers problems by schooling
Popis Příspěvek se zabývá rolí učitele ve škole Montessori v interakci se žáky. Vznikl jako cvičný výzkum do kurzu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. V textu jsou nejprve charakterizovány základní principy pedagogiky Marie Montessori a následně je popsána výzkumná metoda a zjištění výzkumu. S využitím kvalitativní metodologie bylo zjištěno, že konkrétní učitelka dodržuji svoji předepsanou roli jen do určité míry stresu. Jakmile se nahromadí požadavky žáků, opouští svoji ideální roli a stává se štvanou zvěří, která se pod tíhou úkolů uchyluje k takovým řešením situací, která nejsou v souladu s filozofií Marie Montessori a která sama odsuzuje, když o nich hovoří.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info