Informace o publikaci
Role učitele ve škole Montessori
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U12 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Philosophy of the Montessori school; teachers role; teachers problems by schooling |
Popis | Příspěvek se zabývá rolí učitele ve škole Montessori v interakci se žáky. Vznikl jako cvičný výzkum do kurzu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. V textu jsou nejprve charakterizovány základní principy pedagogiky Marie Montessori a následně je popsána výzkumná metoda a zjištění výzkumu. S využitím kvalitativní metodologie bylo zjištěno, že konkrétní učitelka dodržuji svoji předepsanou roli jen do určité míry stresu. Jakmile se nahromadí požadavky žáků, opouští svoji ideální roli a stává se štvanou zvěří, která se pod tíhou úkolů uchyluje k takovým řešením situací, která nejsou v souladu s filozofií Marie Montessori a která sama odsuzuje, když o nich hovoří. |