Can quadratic equations develop mathematical thinking?

Základní údaje

Originální název Mohou kvadratické rovnice rozvíjet matematické myšlení?
Autoři

Další údaje

Citace BERÁNEK, Jaroslav. Mohou kvadratické rovnice rozvíjet matematické myšlení? In Príprava učitelov v procese školských reforiem. první. Prešov: Pedagogická fakulta PU, 2009. s. 34-41, 8 s. ISBN 978-80-555-0014-0.
Originální název čeština
Obor Obecná matematika
Druh Článek ve sborníku
Klíčová slova Quadratic equations; relations between roots and coefficients; problem teaching.

Anotace

Obsahem příspěvku jsou kvadratické rovnice a jejich využití při rozvíjení matematického myšlení studentů. Ačkoliv problematika kvadratických rovnic se na první pohled jeví jako zcela prozkoumaná, neustále je možno nacházet různé zajímavosti, které se řešení kvadratických rovnic dotýkají. Tyto doplňky přitom nejsou příliš vzdáleny od osnov školské matematiky a proto je lze využít i pro samostatnou činnost studentů v rámci problémové výuky v matematice.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info