Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Interakce pedagogických asistentů v kontextu transakční analýzy
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Výzkumná studie, kterou jsme realizovali v rámci výzkumného záměru PdF MU Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, navazuje na dlouhodobý kvalitativní výzkum a předchozí odborné texty. Jeden z nich jsme publikovali v loňském roce s názvem Edukace sociálně znevýhodněných žáků z pohledu asistentů pedagoga brněnských základních škol. Kvalitativní údaje (především deskripce výpovědí), které jsme získali prostřednictvím ohniskových skupin s romskými asistenty pedagoga, jsme se snažili analyzovat, popsat a vysvětlit jejich interakci (komunikaci) s učiteli, žáky a rodiči, a to prostřednictvím teorie transakční analýzy. Z relativně rozsáhlého textu jsme se zaměřili na analýzu komunikačních sděleních asistentů, prostřednictvím kterých vstupují do interakcí s dalšími osobami a pokusili jsme se vysvětlit možné příčiny konfliktů a nedorozumění, jež mají interpersonální povahu a se kterými se běžně setkáváme ve školním prostředí s větším počtem romských žáků. |
| Související projekty: |