The Study to the Pre-primary Pedagogy

Základní údaje

Originální název Studie k předškolní pedagogice
Autoři
Hana Horká
Zora Syslová

Další údaje

Citace HORKÁ, Hana a Zora SYSLOVÁ. Studie k předškolní pedagogice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 121 s. ISBN 9788021054677.
Originální název čeština
Obor Pedagogika a školství
Druh Učební texty, pomůcky
Klíčová slova

Anotace

Publikace zahrnuje výběr témat z předškolní pedagogiky, který je strukturován od pojednání o proměnách institucionálního vzdělávání dětí předškolního věku přes otázky vzdělávacího procesu (plánování, cíle, obsah a podmínky) až po kompetence učitelky/učitele v mateřské škole. Poslání vzdělávání je objasňováno v globálním kontextu, z pohledu a strategií globální výchovy, která ve svých filozofických a obecně pedagogických východiscích integruje řadu charakteristik klasických, tradičních i alternativních pedagogických přístupů. Zvláštní pozornost je věnována spolupráci školy a rodiny a hře jako základní činnosti dítěte. S ohledem na výrazný vliv hodnocení a sebehodnocení učitelů je zařazeno pojednání i o této stránce pedagogické práce. Studijní texty jsou určeny především studentům učitelství pro mateřské školy, ale také učitelům v praxi.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info