Why as a doctoral student (not) to teach courses in educational psychology and school psychology

Základní údaje

Originální název Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie
Autoři

Další údaje

Citace MAREŠ, Jan. Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie. In PhD existence II: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. 2012.
Originální název čeština
Obor Psychologie
WWW
Druh Vyžádané přednášky
Klíčová slova teaching; doctoral study; higher education teaching; professional development; entry into the profession; self-reflection; selfexperience

Anotace

Cílem příspěvku je přispět k debatě o systému profesní přípravy vyučujících doktorandů na základě osobní zkušenosti autora. Zapojení studentů doktorských studijních programů do výuky, které je z hlediska profesního růstu velmi užitečné, totiž může mít celou i řadu úskalí. Příspěvek se zaměří na reflexi individuální profesní zkušenosti autora s výukou kurzů pedagogické a školní psychologie, které krom obvyklých potíží, které přináší ve výuce nezkušenost a nedostatek profesní přípravy, přináší i konfrontaci těchto problémů s vlastním obsahem výuky. Vzniká tím specifická výuková situace i sebezkušenost, která může být z hlediska dalšího profesního směřování zásadní.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info