Informace o publikaci

Nové trendy v médiích jako komunikační utopie i nová zkušenost

Logo poskytovatele
Autoři

MOTAL Jan

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Přiložené soubory
Popis Kapitola kriticky reflektuje teoretický rámec vnímání nových médií. Vymezuje termíny "technokultura" a "informační společnost" tak, že klade důraz na jejich závislost na ekonomických podmínkách a jejich vliv na komunikační proces. Přichází s hypotézou ztráty hermeneutického smyslu jako charakteru proměňujícího se vztahu novináře k informacím. Hypotéza je založena na konceptu informačního násilí ve formě brikoláže jako dominantního módu komunikace v prostředí nových médií společně s přetrvávajícím charakterem konvergence.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info