Vliv mnohojazyčnosti na psaný projev
Významná akce na Pedagogické fakultě MU v roce 2013
Cílem konference je představení výsledků výzkumu procesu psaní u žáků, jejichž mateřštinou je čeština (L1), a kteří se učí němčině jako dalšímu cizímu jazyku (L3) po angličtině (L2). V centru pozornosti leží zejména studie, které zohledňují vliv tvorby psaného textu v L1 a L2 na L3. Za předpokladu, že podle Společného evropského referenčního rámce jsou typy textů “univerzální” a nejsou kulturně podmíněny, bude z více zorných úhlů analyzováno, jaké konsekvence lze z výsledků výzkumných šetření odvodit nejen pro výuku němčiny po angličtině, ale i v obecné rovině pro rozvoj psaní textů jednotlivých žáků. Konference je pořádána v souvislosti s řešením vědecko-výzkumného projektu „Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině“ (GAP407/11/0321).