Informace o publikaci

Představa učitelů o kvalitách ideálního žáka jako předpoklad ovlivňující učitelovo očekávání a hodnocení

Autoři

OBROVSKÁ Lucie KUSÁ Olga TANNENBERGEROVÁ Monika

Rok publikování 2010
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Výzkumné šetření spadá svým záměrem jednak do oblasti zabývající se vztahy mezi učiteli a žáky, ale také do oblasti, jenž zkoumá bariéry ovlivňující vzdělávání romských dětí. V tomto výzkumu lze vyjít z předpokladu, že pedagog, aby si mohl uvědomit možné zkreslení obrazu žáka, by měl vědět, že by se neměl spoléhat na to, jak se žák jeví. Měl by se snažit zjistit, jaký žák skutečně je. Tento výzkum chce popsat hlavní oblasti, které jsou důležité při utváření učitelovy koncepce ideálního žáka. Pedagogové si kladli otázku, zda se tato koncepce (představa) nějakým způsobem liší u učitelů základních škol praktických či základních škol, ve kterých převažují žáci romského etnika od učitelů běžných základních škol. Ve výzkumném šetření byl uplatněn kvalitativní přístup, data jsou zpracována pomocí textové analýzy písemných výpovědí učitelů. Cílem výzkumu byl popis hlavních oblastí a kategorií, které jsou důležité při vytváření učitelovy koncepce ideálního žáka.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info