Publication details

Možnosti kolaborativního přístupu ve výuce seminářů z psychologie

Authors

ŠKUBALOVÁ Tereza

Year of publication 2012
Type Conference abstract
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Příspěvek představuje zkušenost s využitím kolaborativního přístupu ve výuce na VŠ, obohacenou o analýzu písemných zpětných vazeb studujících učitelství. Kolaborativní přístup vychází z postmoderních teorií o jazyku, moci a vědění, utvářeného v konverzaci. Zde je chápán jako filozofický postoj, nikoliv jako technika či metoda. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaká témata, vážící se k proběhnuvším seminářům, považovali studující za významná, a zasadit je do kontextu společného setkávání. Z frekvenční analýzy vyplynuly nejčastější vzkazy pojímat témata a hodiny a zábavnou formou (19), nebát se a nebýt ve stresu (16), hrát hry (11), vzájemně seznámit (11) a spolupracovat (9). Z kvalitativní analýzy vyplývá, že témata se odvíjejí od způsobu, jakým konkrétní semináře probíhaly, jaké formy a obsahy studující zvolili a jaké formy způsobů setkávání tím byly (ne)umožněny. Příspěvek průběh vybraných seminářů nastiňuje. Zároveň kriticky diskutuje podmínky pro rozvíjení kolaborativního přístupu v moderní hierarchické instituci.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info