Publication details

Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu

Authors

ŠIMČÍKOVÁ Kateřina VIKTORIN Jan

Year of publication 2016
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Hlavní cíl našeho výzkumného záměru je analýza podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Dílčí cíle směřují ke zjištění metod a forem výuky v inkluzivní třídě; využití podpůrných opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy; podmínek, přístupů a strategií ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy; forem spolupráce učitelů a školních poradenských pracovišť. První fáze výzkumného šetření bude probíhat kvantitativní metodou ve formě dotazníku. Do výzkumného vzorku budou zahrnuty školy, kde jsou integrováni žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkumné šetření bude realizováno v rámci okresů Břeclav a Přerov, případně Jihomoravského a Olomouckého kraje. V druhé fázi výzkumného šetření bude výzkum prováděn smíšeně, kvantitativní i kvalitativní výzkumnou metodou. Výzkumné nástroje budou před začátkem vlastního výzkumu vyzkoušeny v předvýzkumu. Výzkumné šetření v druhé fázi bude zaměřeno na základní školy v Břeclavi a Přerově, kde se vzdělávají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. S pedagogy daných žáků budou prováděny polostrukturované rozhovory, které budou navazovat na informace získané z dotazníku v první fázi výzkumného šetření. Další využitou metodou výzkumu bude pozorování, které zaměříme na průběh vyučovací hodiny, metody a strategie využívané při výuce v heterogenní třídě. Dále bude provedena také obsahová analýza školního vzdělávacího programu a individuálních vzdělávacích plánů, kde budou získány další informace o podmínkách vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info