Publication details

Diferenciace instrukcí v heterogenní třídě pro žáky s potížemi v učení

Title in English Differentiation of instruction in a multi-ability classroom for pupils with learning difficulties
Authors

ODEHNALOVÁ Petra

Year of publication 2016
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Pro vzdělávání v heterogenní třídě (multi-ability classroom) je klíčové umožnit participaci na výuce všem přítomným žákům. Stejně důležité jako výběr individuálních témat a činností pro jednotlivé žáky či skupiny dětí je však také umožnění celému kolektivu participovat na výuce tématu společného pro všechny. Uplatnění obou přístupů klade na učitele vysoké nároky v oblasti plánování i realizace výuky. Studie se zabývá analýzou didaktických metod, forem a prostředků používaných třídním učitelem za účelem diferenciace instrukcí ve třídě, kterou navštěvují žáci s potřebou podpory z důvodu od lehkého až po těžké mentální postižení. Všichni jsou zařazeni do třetího, tedy nejvyššího stupně podpory (special support). Výzkum byl realizovaný ve finské základní škole v průběhu podzimu 2015. Ke sběru dat byla použita kvalitativní strategie. Pro realizaci výzkumu byly zvoleny techniky polostrukturovaného rozhovoru, zúčastněného pozorování a analýzy dokumentace.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info