Publication details
Využívání tvrůčích metod v hodinách anglického jazyka pro přírodovědce
Title in English | Creative Methods in English for Scientists |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2018 |
Type | Article in Proceedings |
Conference | Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe VII |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Keywords | cognitive, psychoanalysis, creativity, unconscious, education |
Description | Příspěvek pojednává o základních principech tvořivosti s ohledem na teoretické závěry z oblasti kognitivního a psychoanalytického přístupu. Porovnání těchto přístupů pomohlo nahlédnout některé rozpory, které v uvažování o tvořivosti přetrvávají. Současně přispělo k vytvoření návrhu zúžené definice kreativity, kterou lze použít pro potřeby vzdělávání. Tato definice zohledňuje roli nevědomí ve vzdělávacím procesu a zdůrazňuje potřebu práce s nejistotou. Na základě závěrů byla navržena a dále reflektována konkrétní metoda práce s autentickým materiálem. |