Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.

Researcher II, HUME Lab - Experimental Humanities Laboratory


Correspondence Address:
Arna Nováka 1/1, 602 00 Brno

E‑mail:
social and academic networks:

 Inactive employment status

CV

Curriculum vitae

Workplace
  • HUME Lab - Experimental Humanities Laboratory
    Specialized Units
    Faculty of Arts, Masaryk University
Employment Position
  • Specialist
Education and Academic Qualifications
  • 2014 - present: Ph.D. in Education
    Department of Educational Sciences, Faculty of Arts, Masaryk University
  • 2014: MA in Education
    Thesis: Mixed Methods Research
    Department of Educational Sciences, Faculty of Arts, Masaryk University
  • 2012: BA in Education
    Department of Educational Sciences, Faculty of Arts, Masaryk University
Employment Summary
  • 2017 - present: Specialist in HUME Lab - Experimental Humanities Laboratory FF MU
  • 2016 - 2019: Specialist at Department of Educational Sciences FF MU
Pedagogical Activities
  • FF:PBSNJB46 Neuroscience in Education
  • FF:PG51B74 Neuroscience of Education
  • FF:PB11PA10 Grade work
  • FF:PGK22A34 Minor Dissertation
  • FF:PG22A34 Minor Dissertation
Scientific and Research Activities
  • 1/2017 - 12/2019: Team Member, English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye tracking (GA17-15467S)
  • 3/2016 - 12/2019: Programme Coordinator, European Joint Doctorate in Teacher Education - EDiTE under the Horizon 2020 (676452)
Internship and stays for the purpose of study or work
  • 11/2019– 12/2019
    University of Regensburg, Regensburg, Freemover, DEU
  • 9/2015 - 2/2016
    Research Center for Mind, Brain and Learning
    National Chengchi University, Taipei, Taiwan
  • 8/2012 - 2/2013
    Faculty of Education, Psychology nad Arts
    Latvijas Universitāte (University of Latvia), Riga, Latvia
  • 2019/11/01 – 2019/12/01: University of Regensburg, Regensburg, Freemover, DEU
Selected Publications
  • JUŘÍKOVÁ, Zuzana, Nicol DOSTÁLOVÁ, Libor JUHAŇÁK a Vojtěch JUŘÍK. Studying Metacognitive Learning Processes with the Use of Eye-tracking Technology. In INTED2024, 18th International Technology, Education and Development Conference. 2024. URL info
  • JUŘÍKOVÁ, Zuzana, Nicol DOSTÁLOVÁ, Libor JUHAŇÁK a Vojtěch JUŘÍK. Studying Metacognitive Learning Processes with the Use of Eye-tracking Technology. In INTED2024 Proceedings. 2024. ISBN 978-84-09-59215-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2024.1250. URL info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Metoda oční kamery ve vzdělávání. In Pedagogický seminář, Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta. 2021. info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Eye-tracking in Educational Research. In Moderní technologie v psychologickém výzkumu, Psychologický ústav - Filozofická fakulta, MU. 2021. info
  • JUŘÍKOVÁ, Zuzana. Eye-tracking ve výzkumu školní třídy. In Problémy fyzikálního vzdělávání, Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta. 2021. URL info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana, Miroslav JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ a Keneth Bo-Ingvar HOLMQVIST. Teachers' gaze over space and time in a real-world classroom. Journal of Eye Movement Research. IFFWIL, Switzerland: INT GROUP EYE MOVEMENT RESEARCH, 2020, roč. 13, č. 4, s. 1-20. ISSN 1995-8692. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.16910/jemr.13.4.1. URL info
  • JUŘÍK, Vojtěch, Zuzana ŠMIDEKOVÁ, Pavel UGWITZ, Jiří CHMELÍK a Čeněk ŠAŠINKA. Eye-tracking in VR setting : implementation for cross-cultural research. In 20th European Conference on Eye Movements, 18.-22. 8. 2019, Alicante, Spain. 2019. https://ecem2019.com/media/attachments/2019/08/19/ecem-abstract-book.pdf info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK a Keneth Bo-Ingvar HOLMQVIST. Professional vision in and on action: Two sides of the same coin? In The 18th Biennial EARLI Conference. 2019. URL info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK a Keneth Bo-Ingvar HOLMQVIST. Using eye-tracking to investigate differences in teachers’ professional vision IN action and ON action. In 20th European Conference on Eye Movements, ECEM 2019. 2019. URL info
  • MINAŘÍKOVÁ, Eva a Zuzana JUŘÍKOVÁ. Passes and fails in technology-based methods in educational research. In Pedagogická orientace. Brno, 2019, s. 399-493, 94 s. ISSN 1805-9511. URL info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Eye-tracking v prostredí školskej triedy. Pedagogika. Univerzita Karlova, 2018, roč. 68, č. 1, s. 25-50. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.773. URL info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye-tracking. In Kurz UZAJ9519 Úvod do metodologie výzkumu, Katedra anglistiky a amerikanistiky - Filozofická fakulta. 2018. info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Výskum s využitím eye-tracking glasses. In Kognice a umělý život, 18. ročník konference. 2018. URL info
  • ŠAŠINKA, Čeněk, Alžběta STRNADOVÁ, Zuzana ŠMIDEKOVÁ, Vojtěch JUŘÍK, Eva KUNDTOVÁ KLOCOVÁ a Petr KUBÍČEK. Kognice a umělý život 2018. 2018. Kognice a umělý život 2018 info
  • MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Using eye tracking to investigate student teachers’ monitoring of complex pair work in English as a foreign language lessons. In EARLI SIG 11 Conference 2018. 2018. info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana, Eva MINAŘÍKOVÁ a Miroslav JANÍK. Using eye tracking to investigate student teachers’ monitoring of complex pair work in English as a foreign language lessons. In EARLI SIG 11 Conference 2018. 2018. info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. ETG or eye-tracking glasses and their use in educational research. In Metoda eye-trackingu ve výzkumu vzdělávání, Katedra didaktiky fyziky, Matematicko-fyzikální fakulta UK v Praze. 2018. info
  • JANÍK, Miroslav, Eva MINAŘÍKOVÁ a Zuzana ŠMIDEKOVÁ. Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou. In Konference ČPdS: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství. 2018. URL info
  • MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Monitoring pair work activities in English language teaching video sequences: What do student teachers pay attention to? In 6th Polish Eye Tracking Conference/Conference SIG 27. 2018. info
  • MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Jak učitelé a studenti učitelství monitorují práci ve dvojicích v hodinách angličtiny? Pohled eye-trackingu. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2018. info
  • MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Teacher working in a whole class setting in English as a foreign language lessons: insights from an eye-tracking study. In ICET 2017 61st World Assembly. 2017. URL info
  • MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Teacher monitoring pair and group work in English as a foreign language lessons: insights from an eye-tracking study. In ECEM, 19th European Conference on Eye Movements. 2017. URL info
  • MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Teacher monitoring pair and group work in English as a foreign language lessons: insights from an eye-tracking study. In ECEM, 19th European Conference on Eye Movements. 2017. URL info
  • MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ, Miroslav JANÍK a Tomáš JANÍK. Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak. In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2017. URL info
  • MINAŘÍKOVÁ, Eva, Zuzana ŠMIDEKOVÁ, Miroslav JANÍK a Tomáš JANÍK. Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak. In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2017. ISBN 978-80-7435-688-9. URL info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Learning to Swim in a Digital Ocean. Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč. 20, č. 4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-4-11. URL info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Prehľadová štúdia: Technológia eye-tracking v pedagogickom výskume. In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016. info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Prehľadová štúdia: Technológia eye-tracking v pedagogickom výskume. In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1. info
  • ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. An Eye Movement Study of Visual Word Recognition - Lowercase Mirror Letters "b" and "d". In ECER 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers. 2016. info
  • BÁRTA, Ondřej a Zuzana ŠMIDEKOVÁ. Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective. In Sava, Simona ; Novotný, Petr (edt.). Researches in Adult and Learning Education : the European Dimension. Firenze: Firenze University Press, 2016, s. 123-135. ISBN 978-88-6453-424-4. info

2020/01/21

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info