Institute for Research of Children, Youth and Family, Faculty of Social Studies, Masaryk University
Employment - Position
research specialist
Education and Academic Qualifications
2006 - Five-year Master's Degree Programme - Psychology, Charles University, Faculty of Arts
Employment
2013 - present: Institute for Research of Children, Youth and Family; PhD student, researcher
2006 - 2012: Psychological and Educational Counselling Center Žďár nad Sázavou; psychologist
Teaching Activities
Psychology of Education
Educational and School Psychology I.
Educational and School Psychology II.
Psychodiagnostic practice
Praxis in special education
Specialized internship (school psychology)
Scientific and Research Activities
Výzkumně ověřený inovativní model identifikace a rozvoje matematicky nadaných žáků základních škol [Research-based inovative model for identification and fostering of mathematically gifted students in elementary schools] (2020-2022)
Komplexní skríningový diagnostický systém GIS [Complex screening diagnostic system GIS] (2018-2022)
Vývoj metakognitivních schopností u nadaných dětí [Development of metacognitive abilities in gifted children] (2017 - 2019)
Major Publications
JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKA. Vyvíjíme GIS - Invenio, screeningový online systém pro vyhledávání rozumově nadaných dětí pomocí psychodiagnostických počítačových her. Školní poradenství v praxi. Praha: Wolters Kluwer, 2020, roč. 2020, č. 3, s. 30-33. ISSN 2336-3436. info
STRAKA, Ondřej a Šárka PORTEŠOVÁ. Metakognitivní charakteristika intelektově mimořádně nadaných dětí. Československá psychologie. Praha: Psychologický ústav AV ČR, 2019, roč. 63, č. 5, s. 543-561. ISSN 0009-062X. URLinfo
JABŮREK, Michal, Dana JUHOVÁ a Ondřej STRAKA. Představení systému Game-based Intelligence Screening (GIS). In PhD existence 7. 2017. ISBN 978-80-244-5094-0. URLinfo
STRAKA, Ondřej, Hynek CÍGLER, Michal JABŮREK a Šárka PORTEŠOVÁ. Test pro identifikaci nadaných žáků v matematice (TIM3–5). In Psychologická diagnostika Brno 2017. 2017. info
CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA a Šárka PORTEŠOVÁ. Psychometrická analýza TIM3–5 – Testu pro identifikaci nadaných žáků v matematice pro 3.–5. třídu. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 77 s. Verze 1.0. ISBN 978-80-210-8827-6. full-textinfo
CÍGLER, Hynek a Ondřej STRAKA. Assessment of giftedness using the Rasch Model: Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (TIM). In 15th International ECHA Conference "TALENTS IN MOTION" : Encouraging the Gifted in the context of Migration and Intercultural Exchange. 2016. URLinfo
STRAKA, Ondřej. Akcelerace ve vzdělávání nadaných žáků. Svět nadání. Praha: Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2016, roč. 5, č. 1, s. 23-37. ISSN 1805-7217. URLinfo
CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKA. TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v Matematice (vývoj, podoba a využití ve školách). In Hana Janoušková. Tvořivost jako součást nadání. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2016. s. 56-60. ISBN 978-80-86956-97-8. E-verze sborníkuinfo
PORTEŠOVÁ, Šárka, Ivana POLEDŇOVÁ, David MACEK, Milan RŮŽIČKA, Ondřej STRAKA a Jana URMANOVÁ. Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. Masarykova univerzita, Brno: Muni Press, 2014. 140 s. ISBN 978-80-210-7520-7. info
STRAKA, Ondřej, Hynek CÍGLER a Michal JABŮREK. Matematické nadání z pohledu neuropsychologie a kognitivní psychologie. Pedagogika. Univerzita Karlova, 2014, roč. 2014, č. 3, s. 327-358. ISSN 0031-3815. URLinfo