Publication details

Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech

Investor logo
Title in English Foreign language teacher expertise: results of research based on observations and interviews
Authors

PÍŠOVÁ Michaela NAJVAR Petr KOSTKOVÁ Klára HANUŠOVÁ Světlana JANÍKOVÁ Věra

Year of publication 2013
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Cílem příspěvku je představit design a metodologii výzkumu expertnosti a determinant jejího rozvoje v profesi učitele a vybrané výsledky, jež dosavadní fáze výzkumu, realizovaného v rámci projektu GAČR P407/11/0234 Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního vývoje (na pozadí cizojazyčné výuky) přinesly. Prezentovaný výzkum se zaměřuje na problematiku identifikace expertů, na systematickou analýzu povahy expertnosti učitele a na procesy a podmínky jejího rozvoje a udržování. Staví na metodologii uplatňované v obecných výzkumech expertnosti v různých oblastech lidské činnosti vycházejících z kognitivních teorií, zároveň zohledňuje i sociální a afektivní dimenzi učitelské expertnosti. V prezentaci budou představeny výzkumný design a výsledky první a druhé fáze, jež stavěly na metodách pozorování a rozhovoru založeného na stimulovaném vybavování.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info