Publication details

Edukační potenciál vztahů při práci s dětmi s poruchami emocí a chování

Title in English Educational Potential of Relationships within Intervention in Children with Emotional and Behavioral Disorders
Authors

ČERVENKA Karel

Year of publication 2017
Type Article in Proceedings
Conference Prevence v kontextu ústavní a ochranné výchovy
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Keywords Emotional and Behavioral Disorders; prevention; Intervention Relationship; Special Educational Needs;
Description Příspěvek představí tři role vztahu mezi výchovným profesionálem a dítětem s poruchou emocí a chování (PECh) v průběhu speciálně pedagogické intervence. Téma navazuje na vybrané výsledky kvalitativního výzkumu, jehož participanty byli výchovní profesionálové (etopedi, vychovatelé, učitelé, ředitelé) ze školských výchovných zařízení (DDÚ, DÚM, DDŠ, VÚ, SVP). Cílem výzkumu bylo nahlédnout do zkušenosti výchovných profesionálů a jejich očima i na děti s poruchou emocí a chování. Během výzkumu se ukazovalo, že právě téma vztahu mezi výchovným profesionálem a dítětem s PECh je pro participanty významné. Nepřisuzovali mu pouze osobní (lidský) význam, nýbrž zdůrazňovali význam vztahu pro cíle, samotný průběh a výsledky etopedické intervence. Výsledky poukazují na zdroje, které lze v rámci intervence využít pro naplňování výchovných potřeb dětí a též pro jejich společenské začlenění.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info