Project information

Project information
Taktika sociální interakce u sluchově postižených

Project Identification
FRVS/433/2004
Project Period
1/2004 - 12/2004
Investor / Pogramme / Project type
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
MU Faculty or unit
Faculty of Education

V rámci grantu FRVŠ 656/2002 G5a byla řešena problematika konceptu "sociálního učení", který získal hodnocení "splněno" a byl doporučen k dalšímu rozvoji. Šlo o plán podpory, který byl zformulován v Německu jako samostatný vyučovací předmět určený pro zrakově postižené. Sociální učení pomáhá postiženým se integrovat do intaktní populace na základě vyrovnání se se svým postižením. V rámci řešení grantu došlo k návštěvě německé Státní internátní školy pro zrakově postižené St. Michael (Waldkirch) a k navázání dalších kontaktů se školou pro sluchově postižené ve Stegen (Grund- und Realschule für Hörgeschädigte BW). Zde je předmět "Hörtaktik (taktika slyšení)" vyučován se zřetelem na specifické potřeby žáků se sluchovým postižením. Tato aktivita vznikla proto, že témata zaměřená na "vyrovnání se s postižením" či "kominikaci s intaktní populací" a další oblasti nejsou zatím součástí běžného vyučování. V rámci řešení minulého grantu bylo zjištěno, že je sociální stránka pedagogiky postižených v ČR málo prozkoumána a že je třeba se jí nadále věnovat. Cílem grantu je tedy zjištění specifik výcviku taktiky sociální interakce u sluchově postiženýh v Německu (Stegen) a přenesení získaných zkušeností do našich podmínek.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info