Project information

Project information
Jak se učitelé a asistenti učí od dětí aneb Neformální vzdělávání učitelů a asistentů

Project Identification
26 899/2005-M4
Project Period
9/2005 - 12/2005
Investor / Pogramme / Project type
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
MU Faculty or unit
Faculty of Education

Projekt se zaměřuje na několik oblastí, kterým věnují řešitelé delší dobu pozornost. Jsou to jednak pedagogické činnosti související s asistentem učitele, metodickou podporou učitelů a asistentů učitele a aktivity, které napomáhají romským dětem získat kvalitní vzdělání a tím zvýšit jejich životní perspektivy. Na všech vzdělávacích programech se podílí tým pedagogů MU a značná část budoucích odborníků - skupina studentů nejrůznějších oborů, kteří se angažují zejména v oblasti podpory aktivit napomáhající přípravě žáků na vyučování, na vstup do středních škol. Koncepce projektu vychází z tematických okruhů Vyhlášení II. kola výběrového dotačního řízení. Realizované aktivity směřují k naplnění cílů vybraných tematických okruhů a orientují se na témata: 1) Předškolní příprava romských dětí, 2) Vzdělávání žáků z romských komunit na ZŠ, 3) Metodická podpora učitelů. Přínos projektu spočívá především v propojení vzdělávacích a výzkumných aktivit, které byly doposud realizovány odděleně. Každá aktivita (doučování dětí v rodinách, pracovní workshop pro učitele a asistenty a další) je doprovázena adekvátními výzkumnými strategiemi, které umožňují pochopit řadu složitých pedagogických jevů, se kterými se pedagog každý den setkává. Zároveň takto koncipovaný akční výzkum může realizátorům projektu a zadavateli (MŠMT) poskytnout zpětnou vazbu o účinnosti uskutečňovaných edukativních aktivitách.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info