Project information
AIPED Praktické využití umělé inteligence ve výuce a studiu na pedagogické fakultě MU
(AIPED)
- Project Identification
- PPSŘ KA 2.2 AIPED
- Project Period
- 4/2025 - 12/2025
- Investor / Pogramme / Project type
-
Other - National
- 1_Records of the HS
- MU Faculty or unit
- Faculty of Education
Tvorba výukových modulů a dalších prvků v následujících aktivitách:
- Kritické myšlení, informační a mediální gramotnost
- Komunikace a spolupráce s gen AI v cizojazyčné výuce
- Tvorba textového a multimediálního obsahu
- Odpovědné používání gen AI (kyberbezpečnost, etika, právo, psychohygiena)
- Řešení problémů a projektů prostřednictvím gen AI, STEM koncepce s využitím AI
- Didaktická integrace AI do výuky (přípravy, personalizace výuky, hodnocení a zpětná vazba,
komunikace se zákonnými zástupci a jinými subjekty)
- AI v oblasti speciální pedagogiky a inkluze
Publications
Total number of publications: 10
2025
-
AIPED Practical Use of Artificial Intelligence in Teaching And Studying at The Faculty of Education of MU (PPSŘ KA 2.2 AIPED), Topic: Possibilities of Using AI in Teaching
Year: 2025, type: Workshop
-
gen-AI jako asistent učitele při tvorbě příprav na projektové vyučování: Analýza funkčnosti systémového promptu
Year: 2025, type: Conference abstract
-
gen-AI jako asistent učitele při tvorbě příprav na projektové vyučování: Analýza funkčnosti systémového promptu
Year: 2025, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Model of mechanical phenomena in school physics supported by generative AI
Year: 2025, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Model of mechanical phenomena in school physics supported by generative AI
Journal of Physics: Conference Series (JPCS), year: 2025, volume: 2025, edition: 3155, DOI
-
The use of generative AI in STEM education to develop scientific literacy and critical thinking
Year: 2025, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
The use of generative AI in STEM education to develop scientific literacy and critical thinking
Journal of Physics: Conference Series (JPCS), year: 2025, volume: 2025, edition: 3155, DOI
-
Using Generative AI to Evaluate Pre-Service Teachers’ Project-Based Learning Designs
Year: 2025, type: Requested lectures
-
Využití generativní AI pro všeobecné ekonomické vzdělávání na SOŠ
SCHOLA NOVA, QUO VADIS? 2025 - 10. ročník mezinárodní vědecké konference, year: 2025
-
Využití generativní AI pro všeobecné ekonomické vzdělávání na SOŠ
Year: 2025, type: Appeared in Conference without Proceedings