Project information
Fostering Disability Awareness and Empathy Through Education and Escape Room Experiences (Unlocking Diversity)

Investor logo
Project Identification
2025-1-CZ01-KA220-SCH-000350503
Project Period
12/2025 - 1/2028
Investor / Pogramme / Project type
European Union
MU Faculty or unit
Faculty of Education
Cooperating Organization
ViModo - Research & Education Hub
Sina Svetulka

Tento projekt se snaží dosáhnout několika klíčových cílů a zároveň se zaměřuje na tři priority programu Erasmus+: Inkluze a rozmanitost, Podpora učitelů a Řešení znevýhodnění ve vzdělávání.

1. Prvním cílem je zvýšit povědomí a porozumění zdravotnímu postižení mezi žáky základních škol. Tím, že projekt podporuje empatii a učí děti vážit si individuálních rozdílů, chce snížit stigmatizaci a podpořit pozitivní postoje k rozmanitosti ve školním prostředí.
2. Dalším cílem je vybavit učitele praktickými nástroji a materiály, aby mohli ve svých třídách zavádět inkluzivní postupy. To je v souladu s prioritou podpory pedagogů prostřednictvím kontinuálního profesního rozvoje, který jim umožní vytvářet inkluzivnější a poutavější vzdělávací prostředí.
3. Cílem projektu je také vyvinout inovativní, herní výukové zkušenosti prostřednictvím aktivity únikové místnosti, aby se žáci zapojili do pochopení a přijetí rozmanitosti. Díky tomuto praktickému, zážitkovému přístupu bude učení o inkluzi interaktivnější a působivější. Úniková místnost ve spojení s příručkou pro učitele bude simulovat scénáře, které povzbudí studenty ke spolupráci a empatii vůči vrstevníkům se zdravotním postižením.

Konkrétní výsledky projektu budou zahrnovat:

  • brožuru s poutavými vzdělávacími aktivitami pro základní školy, které podporují přijetí zdravotního postižení.
  • Zážitek z herní únikové místnosti, který simuluje a zároveň učí inkluzi.
  • příručku pro učitele, která usnadní realizaci únikové místnosti a souvisejících aktivit.
  • Strukturované vzdělávací prezentace určené k posílení postavení pedagogů při podpoře inkluze a prosazování akceptace odlišností mezi jejich žáky.

Tyto výsledky přímo odpovídají vybraným prioritám grantové výzvy. Podporují inkluzi a rozmanitost tím, že snižují bariéry pro studenty s postižením a podporují přijetí vrstevníků. Podporují učitele tím, že jim poskytují nástroje a školení ke zvýšení jejich profesních schopností. A konečně řeší znevýhodnění ve vzdělávání vytvářením inkluzivního prostředí, které podporuje akademický a sociální rozvoj všech studentů, zejména těch se zdravotním postižením nebo ohrožených vyloučením.
Cílová skupina: učitelky a učitelé ZŠ a jejich žactvo.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info