Publication details

Mediální obraz ve volební kampani. Prezidentská volba v médiích jako ritualizované (melo)drama o hledání aristokrata plebejce

Title in English Media pictures and elections. Presidential elections as a ritualized (melo)drama about seekeing aristocratic plebeian
Authors

VOLEK Jaromír

Year of publication 2013
Type Article in Proceedings
Conference Média a společnost
Citation
Keywords media picture, media event, presidential elections campaign, ritual, spectacularization, cultural narcissism, simulation
Description Text kriticky reflektuje problematiku konstrukce mediálního obrazu a jeho roli v historicky první kampani předcházející přímou volbu prezidenta České republiky. Autor rozlišuje základní interpretační rámce, prostřednictvím kterých média formovala mediální obrazy dvou nejsilnějších uchazečů o prezidentský úřad. Současně ukazuje jak mainstreamová média strukturovala předvolební prezidentskou agendu a ilustruje její (melo) dramaticko-rituální atributy, prostřednictvím kterých média zvyšovala atraktivitu kampaně a legitimizovala vlastní roli.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info