Informace o publikaci

Mediální obraz ve volební kampani. Prezidentská volba v médiích jako ritualizované (melo)drama o hledání aristokrata plebejce

Autoři

VOLEK Jaromír

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Média a společnost
Citace
Klíčová slova media picture, media event, presidential elections campaign, ritual, spectacularization, cultural narcissism, simulation
Popis Text kriticky reflektuje problematiku konstrukce mediálního obrazu a jeho roli v historicky první kampani předcházející přímou volbu prezidenta České republiky. Autor rozlišuje základní interpretační rámce, prostřednictvím kterých média formovala mediální obrazy dvou nejsilnějších uchazečů o prezidentský úřad. Současně ukazuje jak mainstreamová média strukturovala předvolební prezidentskou agendu a ilustruje její (melo) dramaticko-rituální atributy, prostřednictvím kterých média zvyšovala atraktivitu kampaně a legitimizovala vlastní roli.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info