Project information

Project information
Web application for administration, planning and management of studies from the perspective of the teacher and student

Project Identification
MUNI/C/0038/2024
Project Period
3/2024 - 2/2025
Investor / Pogramme / Project type
Masaryk University
MU Faculty or unit
Faculty of Education

Projekt má za cíl vytvořit webovou aplikaci, jenž bude modifikací stávající aplikace termio.cz pro plánování studia realizované během bakalářské práce a zároveň zrealizovat výzkum mezi studenty střední školy zaměřený na využitelnost a efektivitu dané aplikace. Aktuálně má aplikace implementované funkce pro správu studia z pohledu studenta. Jedná se o moduly pro správu povinné literatury, rozvrh hodin studenta a jeho spolužáků, přehled předmětů a jejich absencí nebo sekce domácích úkolů formou „to-do“ seznamu do předmětů s nastavením upozornění v aplikaci nebo přes e-mail na blížící se termíny.
Plánována modifikace má za úkol rozšířit tento systém o modul pro učitele, který bude moci v aplikaci vytvářet virtuální podobu svých tříd a ve formě e-learningových materiálů poskytovat svým studentům učební úlohy nebo testy. Celý systém bude klást důraz na socializaci žáků mezi sebou skrz prvky gamifikace. Studenti budou v kurzu sbírat zkušenostní body za splněné úkoly a na základě nich budou v aplikaci srovnáváni v tabulce s „nejvyšším skóre“. Zároveň si budou moci za „herní měnu“ pořizovat speciální předměty uplatnitelné jak v aplikaci, tak přímo v hodině. Tato celá modifikace bude navazovat na již existující plánovač a vytvoří tak všeobecnou aplikaci propojující management třídy pro učitele a osobní plánovač pro studenty.
Ve výzkumné části bude proveden kvantitativní výzkum zkoumající efektivitu a vliv aplikace na organizování učiva a plánování času mezi studenty střední školy, kteří budou aplikaci využívat pro vybrané hodiny v určitém časovém úseku. Zároveň bude proveden kvalitativní výzkum formou rozhovoru s učiteli, kteří aplikaci ve svých třídách používali pro zkoumané studenty. Aplikace bude v tomto ohledu zkoumána z hlediska přínosu pro učitele v oblastech plánování výuky, hodnocení a organizace třídy.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info