Publication details

Označování aktérů jako součást komunikační strategie anglického bulvárního tisku

Investor logo
Title in English The labelling of social actors as a communicative strategy of the English tabloid press
Authors

CHOVANEC Jan

Year of publication 2008
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Arts

Citation
Description Příspěvek rozebírá volbu prostředků pro sociální kategorizaci jednotlivců jako jednu z forem komunikačních strategií užívaných v britském bulvárním tisku. Pozornost je věnována polarizaci veřejně prezentovaných názorů, ke které došlo ještě před zahájením vojenských operací v únoru 2003, a jejich vyčlení do dvou protichůdných skupin skládajících se ze zastánců a odpůrců vojenského řešení konfliktu v Iráku. Tento příspěvek dokumentuje vznik pejorativního označení pro hlavní odpůrce vojenských akcí, analyzuje roli jazykové jinakosti a oživení tohoto označení v pozdějším mediálním diskurzu. Tato zjištění jsou interpretována v kontextu národní stereotypizace.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info