Informace o publikaci
Pozitivní zvládání života a učení sociálně vyloučených na příkladu romských pohádek
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | ACORát |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.acor.cz/Studovny/casopis-ACORat.aspx |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Romany; romany fairy tales; social excluded; learning |
Popis | Cílem příspěvku je diskutovat hodnoty Romů a příklady pozitivního vnímání života a učení Romů prizmatem reflexe vnímání reality sociálně vyloučených Romů v post-socialistické společnosti. Hodnoty Romů a pozitivní vnímání života je v textu reflektováno na příkladu romských pohádek. Výzkumník si klade následující otázky: Je možné pomoci sociálně vyloučeným nabýt důvěry v majoritu? Jaké příklady dobrého učení a pozitivního zvládání života Romové vypráví v romských pohádkách? |