Informace o publikaci

Downtime Learning as a Complement of Institutional Education

Název česky Prostojové učení jako doplněk k institucionálního vzdělávání
Autoři

VÁLEK Jan SLÁDEK Petr

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference INTED2017 Proceedings; 11th International Technology, Education and Development Conference (INTED)
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://library.iated.org/view/VALEK2017DOW
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Downtime learning; mobile devices; freetime activity
Přiložené soubory
Popis Nové mobilní technologie a měnící se chování lidské společnosti, stále více závislé na připojení k internetu, může vést k otázce, zda není třeba nabídnout nové výukové metody. Ty musí přinést větší efektivitu vzdělávání. Zároveň musíme vědět, jak efektivní je klasický institucionální vzdělávací systém. Při pohledu na aktuální kompetence absolventů všech stupňů škol, musíme konstatovat, že společnost je považují za nedostatečné. Soudíme to podle výsledků výzkumných studií a zkušeností studentů při sebevzdělávání. I v době silné informační expanze je stále cílem výuky vybavit žáky a studenty dovednosti, které jim umožňují plnohodnotný osobní i profesní život. Současné mobilní technologie mohou podpořit proces vyučování/učení ve svém volném čase. Otázkou je, zda dnešní studenti využívají tato zařízení již samy o sobě tímto způsobem, tj. V tzv. "Prostojovém učení"? Výuka s využitím mobilních zařízení může nejen probíhat ve škole nebo v určeném čase domácí úkolů, ale pokaždé, když žák má prostoje, tj. na autobusové zastávce, čekání ve frontě, v autobuse, vlaku atd. Žáci/studenti většinou hledají takové zdroje, které mají málo textu a více multimediálního obsahu. Náš výzkum ukazuje, že studenti je považují je atraktivnější. V článku prezentujeme některé výsledky výzkumné studie představující základní prvky a orientaci učení prostojů. Z našich výzkumů můžeme dále říci, že mobilní technologie jsou v současné době zaváděny ve škole, ale úroveň integrace není tak výrazné, jako by si představovali rodiče nebo děti/mladí sami. Avšak prostoje studijní materiály musí být speciálně připravené pro tento účel. The DOI number of the abstract on the conference pages is: doi:10.21125/inted.2017.0630

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info