Informace o publikaci

Číselné trojúhelníky: pohled budoucích učitelů na netradiční úlohy

Autoři

NOVÁKOVÁ Eva BLAŽKOVÁ Růžena

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Elementary Mathematics Education Journal
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No2/Vol2No2_Novakova-Blazkova.pdf
Popis Příspěvek je zaměřený na prezentaci zkušeností, získaných při reflektivní výuce v seminářích z didaktiky matematiky na Pedagogické fakultě MU v Brně. Předmětem našeho zájmu bylo posouzení přístupu budoucích učitelů pro 1. stupeň základní školy k řešení netradičních úloh – číselných trojúhelníků. Ukázalo se, že strategie řešení, použité studenty, byly značně rozdílné: od postupů na úrovni žáků (pokus a omyl) až k pokusům o řešení, využívající sofistikovanější postupy a znalosti osvojené v předchozím matematickém vzdělávání. Společnou reflexi studentských přístupů k řešení a kvalifikovaného posouzení žákovských řešení dokumentovaných videozáznamem považujeme za vhodný podnět k postupnému vytváření jedné stránky profesní identity učitele.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info