Informace o publikaci
Moderní vzdělávací teorie a e-learning 2.0
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Počítač ve škole 2010. 7. ročník celostátní konference učitelů základních a středních škol |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.pocitacveskole.cz/clanky/moderni-vzdelavaci-teorie-e-learning-20 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | instructivism, constructivism, connectivism, e-learning, web 2.0 |
Popis | Cílem příspěvku je charakterizovat současný vývoj vzdělávacích teorií a jejich uplatnění při tvorbě e-learningových materiálů, které jsou vhodné pro podporu vzdělávání na středních školách. Konkrétně jde o otázky, jak integrovat prvky instruktivismu, konstruktivismu i nejnovějšího konektivismu do smysluplného celku, který efektivně poskytuje a rozvíjí znalosti jeho uživatelů. Teoretické koncepty jsou dokumentovány na příkladech za pomoci hotového volně dostupného e-learningového materiálu autora, zabývajícího se tématem sopečné činnosti (viz http://vulkanismus.kvalitne.cz). |