Informace o projektu

Modernizace výuky klinického rozhodování napříč pediatrickými obory lékařských fakult v síti MEFANET (MEFANET ViPs)

Kód projektu
CZ.1.07/2.2.00/28.0038
Období řešení
4/2012 - 3/2015
Investor/Program
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Programový rámec / typ projektu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (VK) - 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
Fakulta/Pracoviště MU
Institut biostatistiky a analýz
Spolupracujici organizace
Univerzita Karlova v Praze
Univerzita Palackého v Olomouci

Vzdělávání v klinické medicíně čelí nedostatku kontaktů mezi studenty a pacienty, neboť se snižuje doba pobytu pacientů v nemocnicích. Projekt proto navrhuje inovovat klinickou fázi studia medicíny s využitím virtuálních pacientů a dalších nástrojů kazuistické výuky. Virtuální pacienti jsou uznáni v zahraniční odborné komunitě zabývající se vzděláváním v medicíně jako efektivní metoda pro rozvoj kompetencí v klinickém rozhodování. Díky přirozené podpoře tréninku komunikačních a psychoterapeutických dovedností se hodí mj. pro praktickou výuku pediatrických subspecializací oboru Všeobecné lékařství, jehož studenti a pedagogové jsou cílovými skupinami projektu. Realizační tým složený z odborníků na klinickou výuku medicíny a na výukové aplikace ICT ze čtyř lékařských fakult bude technicky vymezovat platformy pro virtuální pacienty, kazuistiky a interaktivní algoritmy. Dále bude podporovat produkci digitálního obsahu a zajišťovat přenos know-how ze zahraničí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info