Aktuální výzvy v profesi učitele 21. století
- Kód projektu
- MUNI/A/1481/2020
- Období řešení
- 1/2021 - 12/2021
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Předmětem specifického výzkumu je nahlížení na učitele z perspektivy různých výzev, kterým čelí v 21. století. Kromě specificky vybraných kompetencí se zabývá též problémy celospolečensky rezonujícími. Na kompetence komunikační nahlíží z hlediska kázně a řízení třídy, kompetence diagnostické sleduje z pohledu učitele novice a experta, schopnost autoregulace učení sleduje u budoucích učitelů. Soubor kompetencí, jejichž využití naplňuje cíle inkluzivního vzdělávání, sleduje v perspektivě Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování (FIE). Dotýká se také problematiky gamifikace v on-line výuce, zkoumá profesní identitu učitele alternativní školy a přibližuje téma nekvalifikovaných učitelů v českém školství.