Informace o publikaci
Proměna prekonceptu žáků 3. třídy základní školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/korcova.pdf |
Doi | http://dx.doi.org/17/PdF.P210-CAPV-2012-29 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Constructivism in education, traditional education, preconception, primary education, observation in the lesson, pupils drawing analysis |
Popis | Příspěvek pojednává o vlivu didaktického zpracování učiva a jeho zprostředkování žákům na kvalitu a proměnu jejich prekonceptu v průběhu času. Cílem je zjistit a popsat vliv didaktického zpracování a zprostředkování učiva učitelem na proměnu žákova prekonceptu a na trvalost uchování modifikovaného prekonceptu v jeho paměti. Při sběru dat bylo využito metody pozorování výuky a analýzy žákovy kresby. Didaktické zpracování učiva bylo hodnoceno na základě počtu konstruktivistických znaků vyskytujících se ve výuce, přičemž rozhodující byl vliv jejich aplikace na kvalitu a proměnu prekonceptu žáků. Bylo zjištěno, že přítomnost jistých konstruktivistických znaků výsledky žáků ovlivňuje. |