Informace o publikaci

Proměna prekonceptu žáků 3. třídy základní školy

Autoři

KORCOVÁ Kateřina

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/korcova.pdf
Doi http://dx.doi.org/17/PdF.P210-CAPV-2012-29
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Constructivism in education, traditional education, preconception, primary education, observation in the lesson, pupils drawing analysis
Popis Příspěvek pojednává o vlivu didaktického zpracování učiva a jeho zprostředkování žákům na kvalitu a proměnu jejich prekonceptu v průběhu času. Cílem je zjistit a popsat vliv didaktického zpracování a zprostředkování učiva učitelem na proměnu žákova prekonceptu a na trvalost uchování modifikovaného prekonceptu v jeho paměti. Při sběru dat bylo využito metody pozorování výuky a analýzy žákovy kresby. Didaktické zpracování učiva bylo hodnoceno na základě počtu konstruktivistických znaků vyskytujících se ve výuce, přičemž rozhodující byl vliv jejich aplikace na kvalitu a proměnu prekonceptu žáků. Bylo zjištěno, že přítomnost jistých konstruktivistických znaků výsledky žáků ovlivňuje.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info