Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
odborný asistent – Katedra pedagogiky
korespondenční adresa:
Poříčí 623/7, 603 00 Brno
kancelář: bud. D/3014
Poříčí 538/31
603 00 Brno
| telefon: | 549 49 5443 |
|---|---|
| e‑mail: |
| sociální a akademické sítě: |
|---|
Životopis
- Osobní údaje
- Mgr. Jan NEHYBA, narozen 1984
- Pracoviště
- Pedagogická fakulta MU:
- Katedra pedagogiky Odborný pracovník
- Pedagogická fakulta MU:
- Vzdělání a akademická kvalifikace
- 2010-2015: FF MU, Ústav pedagogických věd, Pedagogika, Ph.D.
- 2004-2010: FF MU, Ústav pedagogických věd, Sociální pedagogika a poradenství, Mgr.
- 2003-2009: FF MU, Katedra filozofie, Filozofie, Bc.
- Přehled zaměstnání
- 2022 – doposud: Upheal – senior konzultant pro psychoterapii a prompting
2024 – doposud: Institut pro psychologický výzkum – Výzkumná pracoviště – Fakulta sociálních studií
2015 – doposud: Katedra pedagogiky, PedF MU
2011 – 2014: Ústav pedagogických věd FF MU – Akademické centrum osobnostního rozvoje (ACOR), Odborný pracovník
2009 – 2011: Kabinet informačních studií a knihovnictví ÚČLK FF MU – Akademické centrum rozvoje soft skills (ACROSS), Odborný pracovník
- 2022 – doposud: Upheal – senior konzultant pro psychoterapii a prompting
- Další kvalifikace
- 2006 – 2011: Komplexní výcvik v dynamické psychoterapii SUR KOV IV. (Doc. Vyhnálek). 530 hodin akreditovaných MŠMT a MZ.
2009 – 2013: Systematický výcvik v postmoderních přístupech k psychoterapii, PhDr. J. Barbarič. 350 neakreditovaných hodin s potvrzením.
2005, 2006, 2007, 2008, 2009: Absolvování „Instruktorských kurzů zážitkové pedagogiky“, souhrnně v rozsahu 250 hodin práce se skupinou, akreditace MŠMT.
2007: Instruktorský kurz lanových aktivit II. třídy – nízká lana s akreditací MŠMT, Lanové centrum Proud, Brno.
2007: Absolvování kurzu „Integrovaná psychoterapie prof. Knoblocha“ v rozsahu 76 hodin, akreditace MZ.
2008: Absolvování kurzu Krizová intervence v rozsahu 20 hodin, akreditace MPSV.
2008: Absolvování kurzu Úvod do supervize v pomáhajících profesích v rozsahu 7 hodin (neakreditováno).
2008: Absolvování kurzu Primární prevence sociálně patologických jevů podle modelu COPE for teens v rámci studia na Masarykově univerzitě v rozsahu 50 hodin (neakreditováno).
2009 – doposud: Školička SUR (teoretické vzdělání v psychoterapii, Doc. Kalina).
2011: Absolvování workshopu „Rodinné konstelace traumatu“ s R. Ressem v rozsahu cca 18 hodin (neakreditováno).
2011: Absolvování workshopu „Triptych o postmoderním přístupu“ s R. Chaveste Gutierréz a H. Anderson.
2011: Absolvování workshopu „Neobvyklé postupy zaměřené na řešení“ s T. Switkem v rozsahu 18 hodin, akreditace MPSV.
2011 – 2013: Neuro lingvistické programování – úroveň Master, K. Klimszová.
2012: Absolvování seminářů u V. Dvořáčka: Psychoterapeutický rozhovor v rozsahu cca 18 hodin.
2012: The hypnotism conference London: Change phenomena.
2013: Otevřený dialog: Nové paradigma v péči o duševní zdraví s Jakko Seikullou v rozsahu 16 hodin.
2013: Ericksonovské (hypno)terapeutické postupy a přístup zaměřený na řešení s Paulem Koeckem v rozsahu 16 hodin.
2013: Workshop Čistý jazyk s Judy Rees v rozsahu 10 hodin.
2013: Letní škola kvalitativních studií 27. až 30. 5. na Ústavu pedagogických věd FF MU.
2015: Workshop v Ericksonovské hypnoterapii, Rob Mc Neilly, 24 hodin.
2015: Intenzivní výcvik v hypnóze zaměřené na řešení, Leoš Zatloukal – DALET, 128 hodin.
2018: Mentorské setkání trenérů nenásilné komunikace pod vedením Franka Gaschlera (certifikovaného trenéra NVC), 40 hodin.
2018: Kurz Focusingu (Karel Hájek), 16 hodin.
2019: Nenásilná komunikace – přijetí konfliktu Jared Fielkenstein, 16 hodin.
Soustředění trenérů nenásilné komunikace (Adam Čajka, Petr Sucháček), 24 hodin.
2020: Využití hypnózy jako metody psychohygieny pro sociální pracovníky, Josef Hašto, 24. – 25. leden 2020 (odkaz na leták).
2020 – 2021: Výcvik v Emočně zaměřené terapii (L. Timuľák), 98 hodin.
- 2006 – 2011: Komplexní výcvik v dynamické psychoterapii SUR KOV IV. (Doc. Vyhnálek). 530 hodin akreditovaných MŠMT a MZ.
- Vědeckovýzkumná činnost
- Na všechno sami: příležitosti a rizika individualizace společnosti (PRINS) (5/2025–12/2028) – kód: CZ.02.01.01/00/23_025/0008710, řešitel: doc. Mgr. Anna Ševčíková, Ph.D.
Využití umělé inteligence a virtuální reality v rozvoji kompetencí k řešení náročného chování ve třídě (9/2023–10/2026) – kód: TQ01000030, řešitel: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
Adresování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků: Etnografie tříd na druhém stupni základních škol (1/2023–12/2025) – kód: GA23-04764S, řešitel: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.
Učitelé a žáci v měnících se kontextech: sociálních, technologických, kurikulárních a didaktických (1/2025–12/2025) – kód: MUNI/A/1651/2024, řešitel: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
Celoživotní učení a rozvoj: klíč k úspěchu v 21. století (7/2024–6/2025) – kód: MUNI/CORE/0574/2024, řešitel: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
Aktuální výzvy učitelské profese v České republice (1/2024–12/2024) – kód: MUNI/A/1496/2023, řešitel: Mgr. Martin Fico, Ph.D.
Mapa profesního rozvoje studentů učitelství (1/2023–6/2024) – kód: OTVŘ-4115721570, řešitel: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Deep learning v psychoterapii: Strojová analýza nahrávek terapeutických sezení (5/2020–8/2023) – kód: TL03000049, řešitel: prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI (1/2020–6/2023) – kód: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170, řešitel: Mgr. Michal Bulant, Ph.D.
Analýza reflektivních deníků studentů učitelství (1/2020–12/2020) – kód: MUNI/A/1238/2019, řešitel: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Inovace výukových materiálů pro studenty učitelství v oblasti řešení kázeňských problémů (1/2020–12/2020) – kód: MUNI/FR/0978/2019, řešitel: Mgr. Miroslav Jurčík, Ph.D.
Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi (3/2018–8/2020) – kód: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952, řešitel: doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Subjektivní vnímání připravenosti studentů učitelských studijních programů navazujícího magisterského studia na svoji profesi (1/2019–12/2019) – kód: MUNI/A/1502/2018, řešitel: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí (1/2018–12/2018) – kód: MUNI/B/0953/2017, řešitel: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
Navazující výzkum implementace inovovaného pedagogicko-psychologického modulu v pregraduální přípravě studentů PdF ve druhém roce (1/2018–12/2018) – kód: MUNI/A/1192/2017, řešitel: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Výzkum implementace inovovaného pedagogicko-psychologického modulu v pregraduální přípravě studentů PdF (1/2017–12/2017) – kód: MUNI/A/1276/2016, řešitel: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Skryté determinanty učitelova jednání (1/2016–12/2016) – kód: MUNI/A/1146/2015, řešitel: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe (2/2013–12/2016) – kód: GA13-20049S, řešitel: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
Zkušenostní učení pro praxi – podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (4/2011–3/2014) – kód: CZ.1.07/2.2.00/18.0004, řešitel: doc. Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Zkušenostní a reflektivní učení – podpora profesní přípravy studentů (4/2011–3/2014) – kód: CZ.1.07/2.2.00/15.0202, řešitel: doc. Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Prezentace výsledků v oblasti výzkumu: „Role reflektivních procesů v učení“ (1/2012–12/2012) – kód: MUNI/21/NEH/20
- Na všechno sami: příležitosti a rizika individualizace společnosti (PRINS) (5/2025–12/2028) – kód: CZ.02.01.01/00/23_025/0008710, řešitel: doc. Mgr. Anna Ševčíková, Ph.D.
- Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
- 8. 4. 2012 – 30. 6. 2012: Institute of Education - University of London, London, LLP Erasmus, Teoretický výzkum k disertačnímu projektu.
- 8. 4. 2012 – 30. 6. 2012: Institute of Education, University of London, London, LLP Erasmus, GBR
- Teoretický výzkum k disertačnímu projektu.
- 8. 4. 2012 – 30. 6. 2012: Institute of Education - University of London, London, LLP Erasmus, Teoretický výzkum k disertačnímu projektu.
- Ocenění
- MUNI Scientist 2022 – ocenění Masarykovy univerzity za vynikající vědecké výsledky (uděleno za publikaci v prestižním časopise The Journal of Experimental Education).
MUNI Innovation Award 2021 – ocenění za inovační přínos při tvorbě didaktické pomůcky Bezrákosky pro nácvik řešení náročných situací ve třídě (spoluautor).
- MUNI Scientist 2022 – ocenění Masarykovy univerzity za vynikající vědecké výsledky (uděleno za publikaci v prestižním časopise The Journal of Experimental Education).
16. 12. 2025