Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.

odborný asistent – Katedra pedagogiky


korespondenční adresa:
Poříčí 623/7, 603 00 Brno

kancelář: bud. D/3014
Poříčí 538/31
603 00 Brno

Zobrazit na mapě

telefon: 549 49 5443
e‑mail:
sociální a akademické sítě:
Životopis

Životopis

Osobní údaje
  • Mgr. Jan NEHYBA, narozen 1984
Pracoviště
  • Pedagogická fakulta MU:
    - Katedra pedagogiky Odborný pracovník
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2010-2015: FF MU, Ústav pedagogických věd, Pedagogika, Ph.D.
  • 2004-2010: FF MU, Ústav pedagogických věd, Sociální pedagogika a poradenství, Mgr.
  • 2003-2009: FF MU, Katedra filozofie, Filozofie, Bc.
Přehled zaměstnání
Další kvalifikace
  • 2006 – 2011: Komplexní výcvik v dynamické psychoterapii SUR KOV IV. (Doc. Vyhnálek). 530 hodin akreditovaných MŠMT a MZ.
    2009 – 2013: Systematický výcvik v postmoderních přístupech k psychoterapii, PhDr. J. Barbarič. 350 neakreditovaných hodin s potvrzením.
    2005, 2006, 2007, 2008, 2009: Absolvování „Instruktorských kurzů zážitkové pedagogiky“, souhrnně v rozsahu 250 hodin práce se skupinou, akreditace MŠMT.
    2007: Instruktorský kurz lanových aktivit II. třídy – nízká lana s akreditací MŠMT, Lanové centrum Proud, Brno.
    2007: Absolvování kurzu „Integrovaná psychoterapie prof. Knoblocha“ v rozsahu 76 hodin, akreditace MZ.
    2008: Absolvování kurzu Krizová intervence v rozsahu 20 hodin, akreditace MPSV.
    2008: Absolvování kurzu Úvod do supervize v pomáhajících profesích v rozsahu 7 hodin (neakreditováno).
    2008: Absolvování kurzu Primární prevence sociálně patologických jevů podle modelu COPE for teens v rámci studia na Masarykově univerzitě v rozsahu 50 hodin (neakreditováno).
    2009 – doposud: Školička SUR (teoretické vzdělání v psychoterapii, Doc. Kalina).
    2011: Absolvování workshopu „Rodinné konstelace traumatu“ s R. Ressem v rozsahu cca 18 hodin (neakreditováno).
    2011: Absolvování workshopu „Triptych o postmoderním přístupu“ s R. Chaveste Gutierréz a H. Anderson.
    2011: Absolvování workshopu „Neobvyklé postupy zaměřené na řešení“ s T. Switkem v rozsahu 18 hodin, akreditace MPSV.
    2011 – 2013: Neuro lingvistické programování – úroveň Master, K. Klimszová.
    2012: Absolvování seminářů u V. Dvořáčka: Psychoterapeutický rozhovor v rozsahu cca 18 hodin.
    2012: The hypnotism conference London: Change phenomena.
    2013: Otevřený dialog: Nové paradigma v péči o duševní zdraví s Jakko Seikullou v rozsahu 16 hodin.
    2013: Ericksonovské (hypno)terapeutické postupy a přístup zaměřený na řešení s Paulem Koeckem v rozsahu 16 hodin.
    2013: Workshop Čistý jazyk s Judy Rees v rozsahu 10 hodin.
    2013: Letní škola kvalitativních studií 27. až 30. 5. na Ústavu pedagogických věd FF MU.
    2015: Workshop v Ericksonovské hypnoterapii, Rob Mc Neilly, 24 hodin.
    2015: Intenzivní výcvik v hypnóze zaměřené na řešení, Leoš Zatloukal – DALET, 128 hodin.
    2018: Mentorské setkání trenérů nenásilné komunikace pod vedením Franka Gaschlera (certifikovaného trenéra NVC), 40 hodin.
    2018: Kurz Focusingu (Karel Hájek), 16 hodin.
    2019: Nenásilná komunikace – přijetí konfliktu Jared Fielkenstein, 16 hodin.
    Soustředění trenérů nenásilné komunikace (Adam Čajka, Petr Sucháček), 24 hodin.
    2020: Využití hypnózy jako metody psychohygieny pro sociální pracovníky, Josef Hašto, 24. – 25. leden 2020 (odkaz na leták).
    2020 – 2021: Výcvik v Emočně zaměřené terapii (L. Timuľák), 98 hodin.
Vědeckovýzkumná činnost
  • Na všechno sami: příležitosti a rizika individualizace společnosti (PRINS) (5/2025–12/2028) – kód: CZ.02.01.01/00/23_025/0008710, řešitel: doc. Mgr. Anna Ševčíková, Ph.D.
    Využití umělé inteligence a virtuální reality v rozvoji kompetencí k řešení náročného chování ve třídě (9/2023–10/2026) – kód: TQ01000030, řešitel: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
    Adresování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků: Etnografie tříd na druhém stupni základních škol (1/2023–12/2025) – kód: GA23-04764S, řešitel: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.
    Učitelé a žáci v měnících se kontextech: sociálních, technologických, kurikulárních a didaktických (1/2025–12/2025) – kód: MUNI/A/1651/2024, řešitel: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
    Celoživotní učení a rozvoj: klíč k úspěchu v 21. století (7/2024–6/2025) – kód: MUNI/CORE/0574/2024, řešitel: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
    Aktuální výzvy učitelské profese v České republice (1/2024–12/2024) – kód: MUNI/A/1496/2023, řešitel: Mgr. Martin Fico, Ph.D.
    Mapa profesního rozvoje studentů učitelství (1/2023–6/2024) – kód: OTVŘ-4115721570, řešitel: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
    Deep learning v psychoterapii: Strojová analýza nahrávek terapeutických sezení (5/2020–8/2023) – kód: TL03000049, řešitel: prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
    Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI (1/2020–6/2023) – kód: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170, řešitel: Mgr. Michal Bulant, Ph.D.
    Analýza reflektivních deníků studentů učitelství (1/2020–12/2020) – kód: MUNI/A/1238/2019, řešitel: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
    Inovace výukových materiálů pro studenty učitelství v oblasti řešení kázeňských problémů (1/2020–12/2020) – kód: MUNI/FR/0978/2019, řešitel: Mgr. Miroslav Jurčík, Ph.D.
    Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi (3/2018–8/2020) – kód: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952, řešitel: doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
    Subjektivní vnímání připravenosti studentů učitelských studijních programů navazujícího magisterského studia na svoji profesi (1/2019–12/2019) – kód: MUNI/A/1502/2018, řešitel: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
    Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí (1/2018–12/2018) – kód: MUNI/B/0953/2017, řešitel: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
    Navazující výzkum implementace inovovaného pedagogicko-psychologického modulu v pregraduální přípravě studentů PdF ve druhém roce (1/2018–12/2018) – kód: MUNI/A/1192/2017, řešitel: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
    Výzkum implementace inovovaného pedagogicko-psychologického modulu v pregraduální přípravě studentů PdF (1/2017–12/2017) – kód: MUNI/A/1276/2016, řešitel: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
    Skryté determinanty učitelova jednání (1/2016–12/2016) – kód: MUNI/A/1146/2015, řešitel: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
    Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe (2/2013–12/2016) – kód: GA13-20049S, řešitel: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
    Zkušenostní učení pro praxi – podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (4/2011–3/2014) – kód: CZ.1.07/2.2.00/18.0004, řešitel: doc. Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
    Zkušenostní a reflektivní učení – podpora profesní přípravy studentů (4/2011–3/2014) – kód: CZ.1.07/2.2.00/15.0202, řešitel: doc. Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
    Prezentace výsledků v oblasti výzkumu: „Role reflektivních procesů v učení“ (1/2012–12/2012) – kód: MUNI/21/NEH/20
Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
  • 8. 4. 2012 – 30. 6. 2012: Institute of Education - University of London, London, LLP Erasmus, Teoretický výzkum k disertačnímu projektu.
  • 8. 4. 2012 – 30. 6. 2012: Institute of Education, University of London, London, LLP Erasmus, GBR
    • Teoretický výzkum k disertačnímu projektu.
Ocenění
  • MUNI Scientist 2022 – ocenění Masarykovy univerzity za vynikající vědecké výsledky (uděleno za publikaci v prestižním časopise The Journal of Experimental Education).
    MUNI Innovation Award 2021 – ocenění za inovační přínos při tvorbě didaktické pomůcky Bezrákosky pro nácvik řešení náročných situací ve třídě (spoluautor).

16. 12. 2025

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info