
Nová kniha poradí, jak správně komunikovat v krizích
Praktické rady, které pomohou čtenářům komunikačně zvládnout složité situace, a dokonce je i využít ke zlepšení mediálního obrazu a image, přináší publikace „Krizová komunikace. Principy – zkušenosti – postupy“. Kniha v podobě praktického rádce je určena pro tiskové mluvčí, PR profesionály, komunální politiky, manažery, podnikatele či pracovníky vnějších vztahů ve firmách, kteří musí v mimořádných situacích předávat informace médiím a veřejnosti. Publikaci, na jejímž obsahu spolupracovali novináři, odborníci a PR profesionálové z firemní i veřejné sféry, vydalo Nakladatelství Munipress Masarykovy univerzity (MU).
„Význam správně vedené krizové komunikace nejzřetelněji vyvstává v mimořádných situacích, jako byly v českém prostředí například povodně, metanolová aféra nebo aktuální pandemie nemoci covid-19. Dění kolem koronaviru potvrzuje, že při informování veřejnosti nejlépe fungují stručná, srozumitelná sdělení, podávaná rychle, konzistentně a transparentně,“ říká hlavní autor knihy Jan Tomandl.
Na 220 stranách kniha přináší vhled do světa fungování medií a také sociálních sítí, který čtenářům umožní pochopit pravidla šíření informací v dnešním světě. Užitečný je přehled typických situací, které jsou příčinou vzplanutí „mediálního požáru“. Za pomoci řady konkrétních příkladů z domácí či zahraniční scény kniha naznačuje konkrétní strategie a doporučené postupy při komunikaci při mimořádných událostech i v reputačních krizích. Neopomíjí ani význam nových komunikačních kanálů, on-line žurnalistiky nebo interní komunikace.
Kniha představuje cenný zdroj informací také pro studenty žurnalistiky, marketingu a příbuzných oborů. Vyšla pod odborným dohledem Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií MU, se kterou jsou všichni spoluautoři spjati jako pedagogové či absolventi. Jan Tomandl působí jako vedoucí brněnské redakce ČTK a lektor krizové komunikace, publikoval dvě knihy o vztazích s veřejností. Jaroslav Čuřík je odborným asistentem na Katedře mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií MU a má za sebou bohatou praxi v médiích a publikační činnost. Kristýna Maršovská se věnuje marketingu ve firemní sféře. Tereza Fojtová je dlouholetou tiskovou mluvčí MU.
Kontakty
-
Ing. Ema Marušáková
telefon: 549 49 5158, 771 505 703 e‑mail: