30. 9. 2020

Nová kniha poradí, jak správně komunikovat v krizích

Praktické rady, které pomohou čtenářům komunikačně zvládnout složité situace, a dokonce je i využít ke zlepšení mediálního obrazu a image, přináší publikace „Krizová komunikace. Principy – zkušenosti – postupy“. Kniha v podobě praktického rádce je určena pro tiskové mluvčí, PR profesionály, komunální politiky, manažery, podnikatele či pracovníky vnějších vztahů ve firmách, kteří musí v mimořádných situacích předávat informace médiím a veřejnosti. Publikaci, na jejímž obsahu spolupracovali novináři, odborníci a PR profesionálové z firemní i veřejné sféry, vydalo Nakladatelství Munipress Masarykovy univerzity (MU).

„Význam správně vedené krizové komunikace nejzřetelněji vyvstává v mimořádných situacích, jako byly v českém prostředí například povodně, metanolová aféra nebo aktuální pandemie nemoci covid-19. Dění kolem koronaviru potvrzuje, že při informování veřejnosti nejlépe fungují stručná, srozumitelná sdělení, podávaná rychle, konzistentně a transparentně,“ říká hlavní autor knihy Jan Tomandl.

Na 220 stranách kniha přináší vhled do světa fungování medií a také sociálních sítí, který čtenářům umožní pochopit pravidla šíření informací v dnešním světě. Užitečný je přehled typických situací, které jsou příčinou vzplanutí „mediálního požáru“. Za pomoci řady konkrétních příkladů z domácí či zahraniční scény kniha naznačuje konkrétní strategie a doporučené postupy při komunikaci při mimořádných událostech i v reputačních krizích. Neopomíjí ani význam nových komunikačních kanálů, on-line žurnalistiky nebo interní komunikace.

Kniha představuje cenný zdroj informací také pro studenty žurnalistiky, marketingu a příbuzných oborů.    Vyšla pod odborným dohledem Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií MU, se kterou jsou všichni spoluautoři spjati jako pedagogové či absolventi. Jan Tomandl působí jako vedoucí brněnské redakce ČTK a lektor krizové komunikace, publikoval dvě knihy o vztazích s veřejností. Jaroslav Čuřík je odborným asistentem na Katedře mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií MU a má za sebou bohatou praxi v médiích a publikační činnost. Kristýna Maršovská se věnuje marketingu ve firemní sféře. Tereza Fojtová je dlouholetou tiskovou mluvčí MU.

Kontakty

Text této tiskové zprávy, k němuž vykonává majetková autorská práva Masarykova univerzita, je dostupný pod licenčními podmínkami Creative Commons Uvádějte autora 3.0 Česko. Užití textu na základě zákona tím není nijak omezeno, zúženo či limitováno.

Další tiskové zprávy

Přehled všech tiskových zpráv

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info