Informace o projektu

Informace o projektu
Diagnostika poruch komunikačních schopností

Kód projektu
FRVS/733/2003
Období řešení
1/2003 - 12/2003
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta

Cílem projektu je vytvoření nadstandardní speciálně pedagogické diagnostiky včetně propojení dostupných metod a postupů při práci s jedinci s narušenou komunikační schopností. Rozšířenou částí je zaměření na diagnostiku jedinců s poruchami zraku. Naváže na projekt "Diagnostika narušené komunikační schopnosti". Úzká spolupráce se Speciální ZŠ pro žáky s vadami řeči v Brně a se Slezskou diakonií poskutuje dostatečnou provázanost se současným stavem diagnostiky v oboru speciální pedagogika. Z praxe vyvstávají další (dosud nedořešené) problémy, týkající se speciálně pedagogické diagnostiky. Z nejčastějších je nedostatečná znalost metod a testových baterií a práce s nimi u absolventů, neboť na školách jsou k dispozici pouze v neadekvátní míře. Taktéž je skutečností, že mnoho diagnostických metod ve speciální pedagogice je zastaralých, neodpovídají současným požadavkům praxe a neposkytují dostatek nutných informací o klientovi. V psychologii je sice nabídka široká, ale nezasahuje diagnostiku dítěte komplexně.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info