Promoting Behavioral and Value Change through Outdoor Environmental Education (RWL)
- Kód projektu
- GA18-15374S
- Období řešení
- 1/2018 - 12/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
Formování pro-environmentálních hodnot a chování představuje tradiční cíl environmentální výchovy. Řada studií předpokládá, že jejich formování souvisí s ranými dětskými zkušenostmi s pobytem v přírodě. Je zřejmé, že zásadní roli zde hrají programy environmentální výchovy v přírodě. Ačkoliv účinnost těchto programů byla zkoumána v řadě studií, dosud málo je známo o konkrétních výchovně-vzdělávacích strategiích efektivních pro podporu učení žáků v této oblasti. S cílem překonat tuto bariéru byla nedávno v rámci projektu Učení v opravdovém světě (RWL) publikována sada doporučených postupů pro tento typ programů. Prezentovaný model ale dosud postrádá adekvátní empirickou oporu. Cílem navrženého projektu proto je vyhodnotit relevanci a vhodnost modelu RWL pro formování environmentálních hodnot a chování žáků mladšího školního věku, prozkoumat vztah mezi environmentálními hodnotami a chováním a analyzovat, jak jsou konkrétní výchovně-vzdělávací strategie vnímány a interpretovány žáky a učiteli.
Publikace
Počet publikací: 6
2020
-
Empowerment in outdoor environmental education : who shapes the programs?
Environmental Education Research, rok: 2020, ročník: neuveden, vydání: neuveden, DOI
-
Frames in Outdoor Environmental Education Programs : What We Communicate and Why We Think It Matters
Sustainability, rok: 2020, ročník: 12, vydání: 11, DOI
-
Outdoor environmental education programme leaders’ theories of experiential learning
Cambridge Journal of Education, rok: 2020, ročník: neuveden, vydání: neuveden, DOI
-
The Influence of Interaction with Nature in Childhood on Future Pro-environmental Behavior
Journal of Baltic Science Education, rok: 2020, ročník: 19, vydání: 4, DOI
-
Values Education in Outdoor Environmental Education Programs from the Perspective of Practitioners
Sustainability, rok: 2020, ročník: 12, vydání: 11, DOI
2019
-
Development of the ecological concepts of energy flow and materials cycling in middle school students participating in earth education programs
Studies in Educational Evaluation, rok: 2019, ročník: 63, vydání: December, DOI