Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Strážci Země : Vztah mezi výukovými strategiemi a vzdělávacími dopady programu
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2022 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Envigogika |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | článek - open access |
| Doi | https://doi.org/10.14712/18023061.636 |
| Klíčová slova | Earth education; outdoor environmental education; instructional strategies; environmental values; ecological understanding |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Článek se zaměřuje na analýzu vztahu mezi vybranými vlastnostmi outdoorového programu environmentální výchovy Strážci Země a jeho dopadem na environmentální hodnoty a znalosti studentů. Studie vychází z předchozích výzkumných šetření autorského týmu, které jsou zde reflektovány a aplikovány. Data byla v letech 2020-2021 (N=80) shromážděna školským zařízením Lipka, které program nabízí. Na základě analýzy lze říct, že program úspěšně ovlivňuje environmentální hodnoty studentů a jejich environmentální porozumění. Studenti reflektovali výukové strategie použité v programu jako vysoce podporující, zkušenostní a srozumitelné. To, jakým způsobem studenti program hodnotili, současně koreluje s environmentálními hodnotami, které měli již před programem; studenti, kteří vnímali program pozitivněji byli také programem více ovlivněni. Studie dále diskutuje důsledky svých zjištění pro praxi outdoorové environmentální výchovy. |
| Související projekty: |