Implementace geografických informačních systémů do výuky na základních a středních školách
- Kód projektu
- TL02000142
- Období řešení
- 2/2019 - 12/2021
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Technologická agentura ČR
- ÉTA
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Darina Mísařová, Ph.D.
- Mgr. Radek Durna
- RNDr. Hana Svobodová, Ph.D.
- Další fakulta/pracoviště MU
- Přírodovědecká fakulta
Cílem řešení projektu je zpracování analytických podkladů pro zpracování metodiky včetně didaktických metod a pomůcek vedoucí k systematickému zavedení GIS do výuky na ZŠ a SŠ. Stanovený cíl vychází z poznatku, že ačkoliv se staly v současném světě geoinformační technologie nenahraditelným nástrojem v každodenním životě každého člověka, v současném školství v České republice chybí podpůrné materiály pro učitele i žáky, které by usnadnily implementaci těchto technologií do výuky. Přestože se výuka GIS v zahraničních kurikulech stává standardem, v českém vzdělávacím systému nejsou GIS jednoznačně terminologicky ukotveny, neexistuje materiál, který by učitelům umožnil koncepční realizaci v jednotlivých předmětech a ročnících ZŠ a SŠ školy včetně integrace předmětů a průřezových témat.
Publikace
Počet publikací: 15
2021
-
Geographic information systems in primary and secondary education: A systematic review
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Geographic information systems in primary and secondary education: A systematic review
Rok: 2021, druh: Konferenční abstrakty
-
Geoinformační dovednosti ve výuce zeměpisu
Geografické rozhledy, rok: 2021, ročník: 31, vydání: 2
-
Geoinformační technologie ve výuce zeměpisu
Rok: 2021, druh: Uspořádání workshopu
-
GIT do škol: Implementace geografických informačních systémů do výuky na základních a středních školách
Rok: 2021, druh: Popularizační texty
-
Implementation of GIS in upper secondary curriculum in Czechia – current situation and future perspectives
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Implementation of GIS in upper secondary curriculum in Czechia – current situation and future perspectives
Rok: 2021, druh: Konferenční abstrakty
-
Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách
Rok: 2021, druh: Učební texty, pomůcky
-
Koncepce rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce na základních a středních školách
Rok: 2021, vydání: 1., elektronické vyd., počet stran: 67 s.
-
Rozvíjíme digitální kompetence venku - Brněnský učitelský meeting
Rok: 2021, druh: Uspořádání workshopu